Nestjes

dinsdag 6 mei 2014

Welkom mama poes en kleintjes!

Gisteren kregen wij telefoon van de stichting dat er een moederpoes met drie kleintjes waren gevonden. Ze was bevallen in een struik langs een gemeentelijk grasveld waar ze deze week zouden komen maaien. Moederpoes met kleintjes dus snel daar weggehaald en gisteravond arriveerde ze bij ons thuis. Moederpoes was nogal angstig en kroop achter in de bench weg. Vannacht een paar keer opgestaan om te controleren of alles nog goed ging. Ik maakte mij een beetje zorgen omdat ze niet om leek te kijken naar kittens die inmiddels lagen te piepen en wilde eten.

Klik op "meer lezen" als je verder wilt lezen.

Om half drie was ik nog steeds erg ongerust maar zag dat er wel was gesnoept van de brokken. Toch maar weer om bed en om half 5 weer opgestaan voor de volgende check. De kittens piepte niet meer en lagen naast mamapoes. De bak met brokken was bijna leeg dus die vulde ik maar weer volledig en had ook wat natvoer bijgevuld. Weer naar bed en
's ochtends 8 uur er weer uit om te kijken hoe het ging. De kleintjes waren aan het rondkruipen en begonnen weer zachtjes te piepen. Gelukkig zag ik al snel dat mamapoes ze te eten gaf. Wat een fijn gevoel, het komt dus vast helemaal goed! De kittens bestaan uit twee meisjes en een jongen. De rode links op de foto is het jongetje, de andere twee zijn meisjes, namen volgen nog!

6 opmerkingen:

himaleo zei

Ach wat een mooi stelletje! En wat mooi dat jullie de stichting helpen met het opvangen van kittens. Het is harder nodig dan ooit. Moeder is misschien wel bang maar gaat er achter komen hoe fijn het is haar kittens in een veilige omgeving te kunnen laten opgroeien, wie weet hoe dat eerder is gegaan voor haar.
Ik wens je heel veel plezier en geluk met dit nestje. Hoe oud zijn de kittens nu?

Minke zei

Bedankt voor je positieve reactie! De kittens zijn vandaag (7 mei) 5 dagen oud.

Anoniem zei

Wat is het toch een mooie poes, en prachtige kittens. Ik vind het echt super om te lezen dat ze ook lief is en gelukkig negeert ze haar kittens niet meer. Ik hoop dat je katers snel wennen. Veel groetjes, Jolanda
Ps. eerdere reacties zijn niet gelukt maar anoniem kan gelukkig wel.

Minke zei

Bedankt voor je reactie Jolanda.
Het gaat nog steeds allemaal super goed met mama poes en met de kleintjes. Ze groeien goed, over een paar weekjes kan er al kraamvisite komen :)

Jolanda zei

En dat lees ik nu pas maar had van Bianca al gehoord dat t goed ging. Binnenkort n datum plannen? Groetjes Jolanda

Aelynn89 zei

Dat is goed Jolanda! Op dit moment zitten ze echter nog steeds in hun slaap-en-eet periode maar ik denk dat ze over een week of 2 (ze zijn dan dik 3 weken oud) echt goed hun persoonlijkheden naar voren laten komen